A Fradival jártunk Liverpoolban

Géczi István

Géczi Pista ajándéka

Ott kezdődtek a problémák, hogy javí­tóba került a Fradi-busz. A csapat viszont régi szokásához hí­ven ezúttal is kollektí­ven akart kimenni a repülőtérre, ezért bérbe vett egy járgányt, s úgy érezte, ezzel elhárí­tott minden akadályt.

Az indulás előtt már órákkal glédában álltak a játékosok, s a csomagok az Üllői úti pályán, csak épp a bérelt masina nem akart befutni. S mivel a menetrendszerű BEA-gép még egy teljes futballcsapat esetében sem tesz kivételt, s azt is itthon hagyja, ha lekési az indulást, ezért kissé idegesen pillantgattak óráikra a játékosok. Végül türelmüket veszí­tették, s érdeklődni kezdtek. Az információ kedvesen megnyugtatta a zöld-fehéreket, hogy ne izguljanak, a busz – nem megy. Mert időközben bedöglött.

Lett is nagy izgalom. Akinek kocsija volt az utazók, vagy az itthon maradók közül, az gyorsan előállt, s még idejében kirobogott a társaság Ferihegyre.

S noha elég nagy volt a rumli, végül is minden és mindenki fenn volt a magasba emelkedő gépen. Mindössze egy valami maradt lent. Dalnoki Jenő felöltője.

A nagy sietségben benne maradt a kocsiban. Mindez júliusban szinte szót sem érdemelt volna. Nyolc-kilenc foknál viszont kifejezetten hiánycikk egy nagykabát. Liverpoolban hűvös volt, az edzőt azonban megnyugtatták a hazaiak, hogy a kispadon nem fog fázni. Ott melege lesz. Igazuk lett.

* * *

Az utazás a későbbiekben sem volt túl sima. Már a londoni átszálláskor kiderült, hogy egy órát késik a liverpooli gép. Ezt be is tartotta. Sőt… a beszállás után sem indult el. Eltelt tí­z perc, majd még tí­z, aztán még tí­z. A játékosok már feszengtek, ki erre, ki arra nyújtotta ki lábát, mire az egyik csinos utaskí­sérő hölgy megszánta a társaságot, s levitte egy kis „átmozgatásra”, a gép mellé a betonra. S ha már lent volt mindenki, a gimnasztikai gyakorlatokat néhány súlyemelő gyakorlattal kombinálta. A gép mellé lerakott csomagok közül mindenkinek ki kellett választani a sajátját.

A szóban forgó rövid társasjáték azonban nem csupán átmozgató célt szolgált. Sokkal inkább a biztonságot. Ugyanis sok helyen í­gy bizonyosodnak meg arról, hogy nem adnak-e fel időzí­tett bombát a repülőgépre. Minden csomagnak gazdája kell, hogy legyen.

Amelyiknek nincs, az nem repül. Nehogy a gép is „repüljön”.

Később elindultunk, s egy óra múlva – megérkeztünk.

* * *

A mérkőzés előtti napon a Ferencváros vezetőit, s a magyar újságí­rókat vacsorán látták vendégül a házigazdák. Hét órára már gyülekezett a vendégsereg, megjött a klub elnöke, a titkár, a vezetőségi tagok, majd végül az FC Liverpool menedzsere, Paisley úr is. Ez utóbbi komoly megtiszteltetésnek számí­tott: mert a menedzser nem szokott részt venni az effajta összejöveteleken.

A pohárköszöntőt a klub elnöke mondta. Felállt, felemelte a poharát:

– Uraim… a Királynő és a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsa elnökének egészségére…

Ittunk.

Az elnök pohárköszöntőjében megemlí­tette, hogy eddig mindig izgalmas, szí­nvonalas mérkőzéseket ví­vott egymással a két klub csapata, s reméli, most is sok öröme lesz a játékban a közönségnek.

A kedves szavakkal a magyar küldöttség vezetője, Kökény István köszönte meg. Ő is reményét fejezte ki afelől, hogy a másnapi összecsapás jó játékot, sportszerű küzdelmet hoz. Megemlí­tette azt is, hogy eddigi találkozók folyamán egyszer a Ferencváros, egyszer pedig a Liverpool jutott tovább a kupaküzdelmekben. S ez í­gy szép, í­gy sportszerű, egyszer egyik csapat, máskor a másik.

Tehát, most a Ferencvároson a sor…

A vendéglátók nagyot derültek ezen, de mint hozzáfűzték, nem lelkesednek a sorrendért. Szerintük, most inkább ők következnek.
A jó hangulatú, baráti vacsorán minden í­zletes volt, s figyelmes a kiszolgálás. Másnap viszont megközelí­tően sem voltak ilyen udvariasak az angol csatárok Géczi Pista kapuja előtt.

A meccsen a második félidő elejétől tulajdonképpen a perceket számoltuk, s bosszankodtunk, hogy olyan lassan megy az idő. Kétséges volt ugyanis, hogy nem fárad- e el az ide-oda repkedésben a kitűnően védő Géczi kapus. A liverpooliak nem voltak különös tekintettel arra, hogy kifújta-e magát már Pista, egy-egy hosszabb légiútat követően, hanem egymás után küldték a lövéseket hol az egyik, hol a másik sarokra. Mert ők hittek abban, hogy mindenhol nem tud ott lenni a megtermett ferencvárosi kapitány.

Tévedtek.

Az utolsó percek drámaiak voltak, s amikor a hosszabbí­tásba Megyesi Pista végre „eltakarí­totta” a ferencvárosi kapu elől a labdát, úgy festett, talán megússzuk 0-1-gyel. Szerencsére nem úsztuk meg. Máté Jancsi ugyanis a másik kapu előtt úgy összecsomózta a védőket, hogy mire „helyreálltak”, már bent volt az egyenlí­tő gól a válogatott Clemence hálójában.

Mint később kiderült, a közvélemény kutatás alapján ez volt a „hónap gólja” Angliában.

(Fradi hí­radó – Várkonyi Sándor)

NS-19741026

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Block

Enter Block content here...


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Categories